İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...

Lisans / Önlisans Öğrenci İşleri Direktörlüğü ofisimiz hafta içi saat 08.30-17.30 arasında hizmet vermektedir.

İhtiyaç duyduğunuz zamanlarda Öğrenci İşleri Direktörlüğümüzle birimimizi ziyaret ederek, telefonla veya e-mail göndererek en kısa sürede dönüş alabilirsiniz.

Öğrenci İşleri Direktörlüğümüz K Blok giriş katta konumlanmıştır. İletişim bilgilerimiz aşağıda belirtilmiştir:

e-mail: [email protected]

Telefon: 4441251 / 7590-7448-7365-7213-7371-7852

Üniversitemiz paydaşlarından; öğrenciler, öğretim elemanları, öğrenci işleri tarafından ders işlemlerini yürütmek amacıyla kullanılan Bilgi Sistemidir. OBS üzerinden kayıt olduğunuz andan mezun olana kadar tüm ders işlemlerinizi yürütebilirsiniz.

OBS öğrenci modülü Öğrenci Bilgileri, Ders İşlemleri, Başvurular, Anketler ile belge talebi modülünden oluşmaktadır. Bu menüler altındaki sayfalardan bilgilerinize erişebilir, ders işlemlerinizi takip edebilir, başvurularınızı yapabilirsiniz. Ayrıca danışman ve dersin öğretim elemanına sistem üzerinden mesaj göndererek iletişime geçebilir istek ve sorularınızı iletebilirsiniz.

Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)’ ne https://obs.karatay.edu.tr/  adresinden erişebilirsiniz.

Kullanıcı adınız: Öğrenci numaranız 

Şifre oluşturma: Şifremi sıfırla sekmesinden bilgilerinizi büyük karakterle girerek oluşturabilirsiniz. Oluşturmuş olduğunuz yeni şifre otomatik olarak sistemde kayıtlı e-posta adresinize gönderilecektir.

Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)’ ne e-devlet şifreniz ile de giriş sağlayabilirsiniz.

OBS şifrenizi güvenli bir yerde saklayınız ve kimseyle paylaşmayınız. Bilgilendirme mesajlarının sizlere ulaşabilmesi için kayıtlı iletişim numaranızın ve e-mail adresinizin güncel olması gerekmektedir.

Öğrenci Bilgi Sisteminde kayıtlı fotoğrafınızı “Kullanıcı İşlemleri” sekmesinde bulunan “Fotoğraf Güncelle” butonu ile güncelleyebilirsiniz. Öğrenci Bilgi Sistemine eklemiş olduğunuz fotoğrafın Öğrenci İşleri Direktörlüğü tarafından onaylanması halinde fotoğraf güncelleme işleminiz tamamlanmış olacaktır.

Öğrenci e-posta hesapları Üniversitemiz Bilgi İşlem Direktörlüğü tarafından tanımlanmakta ve e-posta adresi bilgileri kayıt esnasında tüm öğrencilerimize verilmektedir. Kaydınızı e-devlet üzerinden gerçekleştirmeniz durumunda Bilgi İşlem Direktörlüğü ile iletişime geçerek e-posta adresi bilgilerinizi edinebilirsiniz.

Sisteme ilk defa giriş yapacak olan öğrencilerimizin http://posta.karatay.edu.tr adresine erişim sağlayarak, Online Şifre Formunu doldurup, ilk login işlemi için üretilen geçici şifreyi kullanması gerekmektedir. Sisteme geçici şifre ile giriş sağlandığı takdirde şifrenizi güncellemeniz gerekecektir.

E-posta parolanızı unuttuğunuz taktirde http://posta.karatay.edu.tr adresinden “parolamı unuttum” butonuna tıklayarak e-mailinize yeni şifre gönderilmesini sağlayabilirsiniz.

Öğrenci kimlik kartınız kayıt esnasında öğrencilerimize teslim edilmektedir. Kaydını e-devlet üzerinden tamamlayan öğrencilerimiz kimlik kartlarını kayıtlı oldukları Fakülte /Yüksekokul/Meslek Yüksekokul Dekanlık/Müdürlüklerinden teslim alabilmektedir.

Öğrenci kimlik kartınıza gerekli tüm tanımlamalar yapılarak tarafınıza teslim edildiğinden teslim aldığınız kartınızla ilgili herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur.

Öğrenci kimlik kartınızı kullanabileceğiniz alanlar aşağıda belirtilmiştir;

-Üniversiteye giriş-çıkışlarda yer alan turnikelerde,

-Toplu taşıma araçlarında kullanılan el-kart yerine,

-Kütüphaneden kitap ödünç alma

Öğrenci kimlik kartınızı kaybetmeniz durumunda kimlik bedelini Mali İşler Direktörlüğüne ödemeniz gerekmektedir. Ödeme işleminin ardından https://bilgiislem.karatay.edu.tr/talepler/ogrencikimlik.html linki üzerinden bilgi ve belge girişi yaparak talepte bulunabilirsiniz. Kartınız basıldıktan sonra Bilgi İşlem Direktörlüğünden (M Blok 3. Kat) teslim alabilirsiniz.

Ders kaydınızı her yıl ilan edilen akademik takvimde belirtilen ders kayıt tarihleri arasında OBS üzerinden yapabilirsiniz. (YKS ile yerleşen 1.sınıf öğrencilerinin ders kayıtları otomatik yapılmaktadır)

OBS üzerinden ders seçiminizi yaptıktan sonra keşinleştirmeniz durumunda ders kaydınız danışmanınızın onayına sunulmakta danışman onayı neticesinde ders kayıt süreciniz tamamlanmaktadır. Ders kaydı için öncelikle öğrenim gördüğünüz bölüme ait belirlenen dönemlik/yıllık ücreti ödemeniz gerekmektedir.

Dönemlik programlardaki öğrencilerin bir yarıyıldaki normal iş yükü 30 AKTS kredi; yıllık programlardaki öğrencilerin bir yıldaki normal iş yükü 60 AKTS kredidir.

Düzensiz öğrenciler (yatay geçiş, dikey geçiş, daha önce farklı yükseköğretim kurumunda aldığı derslerden muafiyeti olan öğrenciler vb. sebeplerle bulunduğu dönemin dışındaki yarıyıllardan ders alan öğrenciler) için azamî iş yükü ise, derslerin açılmış olması kaydıyla normal iş yükünden fazla olarak dönemlik programlarda bir dersi geçmemek üzere en çok 6 AKTS kredi; yıllık programlarda iki dersi geçmemek kaydı ile en çok 12 AKTS kredidir.

Bununla birlikte “Genel not ortalamaları 2,50 veya daha yukarıda olan ve en az ikinci sınıfta öğrenim gören öğrenciler, başarısız dersi olup olmadığına bakılmaksızın dönemlik programlarda 2 dersi geçmemek üzere en çok 12 AKTS kredi, yıllık programlarda 4 dersi geçmemek üzere en çok 24 AKTS kredi; genel not ortalamaları 3,00 veya daha yukarıda olan ve en az ikinci sınıfta öğrenim gören öğrenciler, tüm dersleri almış ve başarmış olmaları koşulu ile dönemlik programlarda 3 dersi geçmemek üzere toplam 15 AKTS kredi, yıllık programlarda 6 dersi geçmemek üzere en çok 30 AKTS kredi değerince bulundukları yılın bir üst yarıyılından/yılından danışmanlarının onayı ile ders alabilirler.”

Ön lisans programlarında birinci yılın birinci dönemi, lisans programlarında birinci ve ikinci yılın müfredatından başarısız ve hiç almadığı dersi olmayan öğrenciler son yıl ve normal öğrenim süresini aşan yıllarda sınırsız kredi kullanma hakkından yararlanabilirler.

Akademik takvimde belirlenen ders kayıt tarihleri arasında geç ders kayıt talebinde bulunmak üzere Fakültenizle iletişime geçebilirsiniz. Mazeretiniz kabul edildiği takdirde ders seçimi yapabilirsiniz.

Ders kaydınızı ders-ekleme çıkarma döneminden sonra hala yapmamanız durumunda geç ders kayıt talebinizi Rektörlük Makamına iletmek üzere Yazı İşleri Ofisi’ ne iletmeniz gerekecektir.

Kayıtlı bulunduğunuz dersleri Akademik Takvimde belirlenen “Ders Ekleme-Çıkarma” dönemi içinde, danışmanınızın onayı ile değiştirebilir ya da bırakabilirsiniz.

Alttan ders alma/çift anadal eğitimi vb sebeplerle alınacak derslerin birbiri ile çakışması karşılaşılan bir durumdur. Birbiri ile çakışan dersleri alabilmeniz için ilgili derse ait ders sorumlularının yazılı onayını gösteren formu doldurarak Öğrenci İşleri Direktörlüğü’ ne teslim etmeniz gerekmektedir. İlgili derslerin ders kaydınıza eklenebilmesi için her iki ders için de çakışma onayının alınması zorunludur. Aksi taktirde ders eklemesi yapılamayacaktır.

OBS’de “Öğrenci Bilgileri” menüsünde yer alan “Kişisel Bilgiler” sayfasından danışmanınıza ait bilgilere erişebilirsiniz. Danışmanınıza OBS üzerinden mesaj göndererek danışmanınızla iletişime geçebilirsiniz.

Öğrenciler ilgili fakülte, yüksekokul veya meslek yüksekokullarının belirlediği ilkeler doğrultusunda derslere, laboratuvar ve uygulamalara devam etmek, dönem içinde her türlü sınava ve öğretim elemanlarının uygun gördüğü diğer çalışmalara katılmakla yükümlüdür. Öğrenciler, teorik derslerin %70’ ine, uygulamalı derslerin %80 'ine devam etmek zorundadır. Aksi takdirde devamsızlık nedeniyle başarısız sayılır.
Öğrencilerin devam durumları dersin öğretim elemanı tarafından izlenir.
Sağlık dâhil olmak üzere belgeli ve belgesiz tüm mazeretler derse devamsızlığın mazereti olarak kabul edilmez.

Akademik Takvime Öğrenci İşleri Direktörlüğümüzün web sayfasında yer alan https://www.karatay.edu.tr/akademik-takvim.html linki üzerinden ulaşabilirsiniz.

Öğrencilerin askerlikleri, 29 yaşını geçmemek üzere mezun oluncaya veya ilişikleri kesilinceye kadar ertelenmektedir. Üniversitemizde de öğrencilerin kaydı, ilişik kesme, mezun olma gibi her türlü durum değişiklikleri Yükseköğretim Veri Tabanına (YÖKSİS) işlendiğinden Askeralma Daire Başkanlıkları tarafından bu bilgilere erişilebilmekte ve tecil işlemleri otomatik gerçekleşmektedir.

KaratayUZEM Uzaktan Eğitim Sistemini ilk defa kullanacak olan öğrencilerimizin, öncelikli olarak Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ye giriş sağladıkları kullanıcı adı ve şifreleri temin etmeleri gerekmektedir.

KaratayUZEM Sistemine, üniversitemiz öğrenci otomasyon sistemine (OBS) giriş yaptığınız kullanıcı adı ve şifre ile giriş sağlayabileceğiniz gibi e-Devlet ile de giriş sağlayabilirsiniz. Ders kaydını tamamlamayan ve/veya ders kaydı danışmanı tarafından onaylanmayan öğrencilerimiz, KaratayUZEM sistemine giriş sağlayamayacağından Bu sebeple sisteme giriş yapamayan öğrencilerimizin öncelikli olarak Danışmanları ile iletişime geçerek ders kayıtlarını tamamlamaları gerekmektedir.

KaratayUZEM Uzaktan Eğitim Sistemi ile ilgili desteğe ihtiyacınız olduğunda;

  • [email protected] adresine e-posta göndererek,
  • uzem.karatay.edu.tr web sitesinde yer alan İletişim Formunu doldurarak
  • M Blok 1. Katta bulunan Uzaktan Eğitim Merkezi ofisini ziyaret ederek destek alabilirsiniz.

Eğitim dili Türkçe olan programlara kayıt yaptıran öğrenciler talepleri doğrultusunda yabancı dilde hazırlık eğitimi almaları mümkündür. İsteğe bağlı hazırlık eğitimi almak isteyen öğrencilerimizin taleplerine ilişkin dilekçelerini Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü’ ne teslim etmeleri gerekmektedir.

Hazırlık Eğitimi zorunlu olan bölümlerde mevcut burslar hazırlık eğitimi için 1 yıl süreli olarak geçerli olacaktır. Başarısızlık nedeniyle hazırlık sınıfını tekrar etmeniz durumunda bursunuz kesilecektir. Hazırlık sınıfını başarı ile tamamlayıp yerleştiğiniz bölüme devam etmeniz durumunda ise mevcut burs oranınız tekrar aktif hale gelecektir.

Zorunlu Hazırlık Sınıfı azami iki yılda tamamlanmak zorundadır. İkinci yılın sonunda başarısız olan öğrencilerin ilişiği kesilir ve başvurmaları halinde ÖSYM tarafından Türkçe öğretim yapan programlara yerleştirilirler.

Hazırlık eğitimini başarı ile tamamlamanız halinde Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü’nden talepte bulunarak hazırlık eğitiminize dair belge alabilirsiniz.

Öğrenci İşleri’ nden öğrenci belgesi, not döküm belgesi (transkript), disiplin belgesi vb belgeleri temin edebilirsiniz. İlgili belgeleri Öğrenci İşleri Direktörlüğü’ nden aynı gün içinde temin edebilirsiniz. Bununla birlikte bizzat başvuruya gerek olmadan Öğrenci Bilgi Sisteminde bulunan “Belge Talepleri” sekmesinden talepte bulunarak elektronik imzalı şekilde ilgili belgeleri elektronik ortamda temin edebilirsiniz.

https://obs.karatay.edu.tr/oibs/bologna/ adresi üzerinden almış olduğunuz tüm derslerin içeriklerine ilişkin belgeyi temin edebilirsiniz.

Ders muafiyeti, daha önce herhangi bir yükseköğretim programında alınan bir dersin, yeni kayıt olunan programda tekrar görülmek istenmemesi üzerine yapılan bir işlemdir. Ders muafiyeti talebinize yönelik kayıtlı olunan Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu Dekanlık/Müdürlüklerine resmi not dökümü (transkript) ve onaylı ders içerikleri ile birlikte yazılı başvuruda bulunmanız gerekmektedir. Muafiyet istenen ders zorunlu veya seçmeli ders olmasına bakılmaksızın, bölüm/program eşdeğerliği dikkate alınarak başarılı olmak şartıyla, ders içeriği uyumu/yeterliliği ve AKTS kredisi (eşit veya yüksek) ve Üniversitemiz Muafiyet ve İntibak Yönergesi maddeleri dikkate alınarak ilgili Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulu kararı ile belirlenir.

Hazırlık Eğitimi zorunlu olan bölümlerde Hazırlık Eğitimi’nden muaf olmak için Üniversitemiz tarafından gerçekleştirilen KEPT (Yabancı Dil Yeterlik ve Seviye Tespit Sınavı) sınavından başarılı olmak gerekmektedir. KEPT (Yabancı Dil Yeterlik ve Seviye Tespit Sınavı); Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yapılan üç aşamalı bir sınavdır. Bu sınavı Hazırlık Sınıfından muaf olacak öğrencilerin tespiti ve muaf olamayan öğrencilerin seviyelerinin belirlenmesini sağlar. Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından hazırlanan Yabancı Dil Yeterlik Sınavı (KEPT) her akademik yılbaşında, yıl ortasında, yılsonunda ve yaz okulunda olmak üzere yılda en az dört kez yapılır. Öğrencilerin yıl ortasında, yıl sonunda ve yaz okulu sonunda yapılacak olan Yabancı Dil Yeterlik Sınavına girebilmeleri için, bütün seviyeleri başarıyla tamamlamaları veya en az orta seviye (Intermediate) kuru başarıyla geçmeleri gerekir. Uygulanan Yabancı Dil yeterlik sınavında (KEPT) 60 ve üzeri puan alan öğrenciler başarılı sayılır.

Bununla birlikte aşağıdaki şartları sağlayan öğrenciler durumlarını belgelemek şartıyla zorunlu hazırlık sınıfından muaf olurlar:

a) Senatonun eşdeğerliğini kabul ettiği ulusal ve uluslararası yabancı dil sınavlarına ait başarı belgesi olanlar,

b) ÖSYM tarafından yayımlanan Yabancı Dil Eşdeğerlikleri Tablosunda belirtilen ve son iki yılda TOEFL iBT 84, Cambridge CAE (B), PTE Akademik 71 puan ve üzeri alanlar,

c) Son üç akademik yıl içinde KTO-Karatay Üniversitesi veya başka bir üniversitede kazanılan bölümün yabancı dilinde hazırlık sınıfından muaf tutulmuş olanlar,

ç) Son üç yılda resmi dili kayıt olunan programın yabancı diliyle aynı olan bir ülkede lise eğitimini veya üniversite eğitimini ilgili programın eğitim dilinde yapanlar.

Hazırlık eğitimi muafiyeti için sahip olduğunuz dil yeterlilik belgesini Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü’ ne teslim etmeniz gerekmektedir.

Kayıt dondurma işlemleriniz için Öğrenci İşleri Direktörlüğü’ ne en geç derslerin başlamasını takip eden bir ay içinde talepte bulunmanız gerekmektedir. Kayıt dondurma talepleri ilgili Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulu kararı ile değerlendirilir.

Tek seferde en fazla iki dönem olmak üzere; Yabancı dil hazırlık sınıfında toplam en fazla iki dönem, ön lisans programlarında üç dönem ve lisans programlarında dört dönem kayıt dondurabilirsiniz. Ancak zorunlu hallerde durumun belgelendirilmesi koşulu ile Üniversite Yönetim Kurulu kararı ile bu süreler bir defaya mahsus uzatılabilir. Kayıt dondurulan süreler azami öğrenim süresinden sayılmaz.

Kayıt dondurma başvurusu için yıllık programlarda, yıllık öğrenim ücretinin, dönemlik programlarda dönemlik öğrenim ücretinin %20’sinin ödenmesi gerekmektedir. Kayıt dondurma başvurusunda alınan ücret eğitim öğretime başladığınız ilk dönem/yıl borcuna mahsup edilmektedir. Kayıt dondurulan süre sonunda devam edilmediği takdirde kayıt dondurma için ödenen ücreti iade edilmeyecektir.

Final sınavları sonucunda bir dersten başarısız olan öğrenciler ile final sınavına girme hakkı elde etmesine karşın mazeretleri nedeniyle final sınavına katılamayan öğrencilere, başarısız oldukları/katılamadıkları her ders için ilgili dönem/yıl sonlarında bütünleme sınav hakkı verilmektedir. Başvuru yapılmasına gerek yoktur.

Bütünleme sınavında alınan notlar, final sınavı notu yerine geçmektedir.

Not yükseltme sınavı tüm derslerinden geçer not almış olmakla birlikte, Genel Not Ortalaması 2.00'nin altında kalan öğrencilerin not yükseltmek amacıyla katıldığı sınavlardır.

1- Mezuniyet aşamasına gelmiş olan öğrencilerden, bütün dersleri almış ve başarılı olmuş, ancak genel not ortalamaları 4,00 üzerinden 2,00’den az olduğu için mezun olamayan ön lisans öğrencilerine son iki yarıyıl, lisans öğrencilerine son dört yarıyıl derslerinden istedikleri derslerden not yükseltme sınavı hakkı verilir.

2- Not yükseltme sınavına girilebilecek olan dersler lisans programlarında 5; ön lisans programlarında 3. döneme kadar olan C- ve D+ notları ile başarılı bir şekilde geçilmiş dersleri kapsar. Not yükseltme sınavına en erken dönemlik lisans programlarında 5. dönemin, yıllık lisans programlarında 3. yılın; ön lisans programlarında ise 3. dönemin final sınavlarına girilebilir. Not yükseltme sınavına girecek olan öğrenciler ilgili dersin final sınavı öncesinde not yükseltme sınavına başvuru yaparlar.

Not yükseltme sınavından alınan notun harf notuna etkisi %100’dür. Not yükseltme sınavında alınan harf notu bir önceki yıl/dönemde alınan harf notundan yüksek ise dikkate alınır. Aksi takdirde dikkate alınmaz.

Ara sınavlara mazereti sebebiyle katılamayan öğrencilere, mazeretlerini belgelemek kaydıyla ilgili Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu yönetim kurulu kararı ile mazeret sınav hakkı verilebilmektedir.

Final sınavına mazereti nedeniyle giremeyen öğrenciler bütünleme sınavına girer. Herhangi bir mücbir sebep gerçekleştiği, sınava giremeyeceğine ilişkin sağlık kurulu raporu getirdiği, refakat etmediği takdirde birinci derecede yakının hayati tehlike taşıdığını resmi makamlarca onanması ve benzeri durumlarda bütünleme veya mazeret sınavına giremeyen öğrenciye mazeret sınav hakkı ilgili yönetim kurulu tarafından verilebilir.

Öğrenci, mazeret olarak sağlık nedenlerini gösterdiği ve bu durumu yataklı tedavi kurumlarından belgelediği takdirde, sağlık raporunun öngördüğü süre içinde girdiği sınavlar geçersizdir.

Mazeret sınavına katılabilmek için sınavların sona erdiği tarihten itibaren beş iş günü içerisinde ilgili Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu Dekanlığı/Müdürlüğüne dilekçe ile başvurmanız gerekmektedir. Sağlık sorunları nedeniyle ara sınavlara katılamayan öğrencilerin yataklı tedavi kurumlarından alacağı sağlık raporu ile birlikte başvuruda bulunması gerekmektedir.

Maddî hata, her bir soru için verilen puanın yanlış toplanması, test sınavında öğrencinin notunun yanlış tespit edilmesi, bazı cevapların okunmaması ya da notlandırılmaması halleridir.

Sınav kâğıdında maddi hata olduğunu düşünen öğrenci bir dilekçe ile notların ilanından itibaren en geç beş iş günü içinde ilgili Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu Dekanlığı/Müdürlüğüne müracaat eder. Maddî hata olup olmadığına ilişkin inceleme, kurulan maddî hata komisyonu tarafından yapılır. Maddî hata incelemesi yapılırken sınav yeniden okunup değerlendirilmez.

Kaydınızı sildirmek için Öğrenci İşleri Direktörlüğü’ ne başvuruda bulunmanız gerekmektedir. Başka bir yükseköğretim kurumuna yatay geçiş yapmanız durumunda ise yatay geçiş yaptığınız Yükseköğretim kurumu ile yapılan yazışmalar sonucunda kayıt silme işlemleriniz gerçekleşmekte olduğundan kaydınızı sildirmek için tarafımıza herhangi bir başvuruda bulunmanıza gerek yoktur.

Kaydını sildiren öğrencilerin öğrenim ücretinin iadesine yönelik esaslar Mütevelli Heyet tarafından belirlenir. Mevcut alınan karar gereği;

Akademik takvimde belirtilen derslerin başlama tarihine kadar kayıt sildirme talebinde bulunmanız durumunda Üniversiteye herhangi bir borcunuzun bulunmaması şartıyla ödemiş olduğunuz öğrenim ücretinin tamamı iade edilmektedir. Üniversiteye herhangi bir borcunuzun olması durumunda mahsup edilerek kalan kısım iade edilmektedir.

Akademik takvime göre derslerin başlama tarihi itibariyle kayıt sildirmek istemeniz halinde ise;

Dönemlik programlarda ve hazırlık programlarında ilgili dönemde; yıllık programlarda (Hukuk ve Tıp) ilgili akademik yılbaşında; 1.hafta sonuna kadar başvuru yapılması halinde, dönem ücretinin    %10’luk kısmı, 2. hafta sonuna kadar başvuru yapılması halinde,  dönem ücretinin    %25’lik kısmı, 3. hafta sonuna kadar başvuru yapılması halinde dönem ücretinin    %50’lik kısmı, 4. hafta sonuna kadar başvuru yapılması halinde ise dönem ücretinin    %75’lik kısmı ilgili akademik yıl içinde ödenen toplam tutardan kesilerek iade edilmektedir. 4.  haftadan sonraki başvurularda ise herhangi bir iade yapılamamaktadır.

Kayıtlı olunan ön lisans programında en az 120 AKTS kredisi; lisans programında en az 240 AKTS kredisi değerinde dersleri başarıyla tamamlayan, genel not ortalaması en az 2,00 olan ve diğer yükümlülüklerini yerine getiren öğrenciye, kayıtlı olduğu programın diploması ile akademik ve mesleki yeterliliklerin uluslararası düzeyde tanınmasına yardımcı olan diploma eki belgesi verilmektedir.

Mezun olabilmek için devam koşulunu yerine getirmiş olmak kaydıyla müfredatındaki tüm dersleri daha önce almış olan son sınıf öğrencilerin tüm programlarda en fazla üç dersten başarısız olmuş öğrencilere, başvurmaları halinde bir defaya mahsus olmak üzere bütünleme sınavını takip eden bir ay içinde mezuniyet ek sınav hakkı tanınır. Mezuniyet ek sınavları neticesinde bir dersten başarısız olan öğrencilere ayrıca mezuniyet tek ders sınav hakkı verilir. Mezuniyet ek sınav ve tek ders sınav hakkı elde eden öğrenciler ilgili ders/derslerin yarıyılına bakılmaksızın hak ettiği dönemde faydalanabilir.

İlgili sınavlara müracaat edip sınava girmeyen öğrenciler, mezuniyet ek sınav ya da tek ders sınav hakkını kullanmış sayılır.

Mezun durumunda olan öğrenci listeleri her dönemin sonunda Öğrenci İşleri Direktörlüğü tarafından hazırlanarak ilgili Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokul Dekanlık/Müdürlüklerine gönderilmekte olup mezuniyet işlemlerinizi başlatmak için herhangi bir başvuruda bulunmanıza gerek yoktur. Mezun durumunda olan öğrenci listelerinin ilgili birimlere iletilmesi ile birlikte mezuniyet süreciniz başlatılmakta olup, Öğrenci Bilgi Sisteminde üniversitemizdeki ilgili birimler tarafından mezuniyet onayınızın tamamlanması ve mezuniyetinizin ilgili Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokul Yönetim Kurulunca onaylanması halinde mezuniyet süreciniz tamamlanmaktadır. Diplomaya mezuniyet tarihi olarak ilgili yönetim kurulunun karar tarihi yazılır. Mezuniyetinizin Öğrenci Bilgi Sistemine girilmesi ile birlikte e-devlet üzerinden mezun belgesi alabilirsiniz.

Lisans programının en az ilk dört döneminin bütün derslerinden başarılı olan ancak lisans programını tamamlayamayanlara 18/3/1989 tarihli ve 20112 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Lisans Öğrenimlerini Tamamlamayan veya Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya Meslek Yüksekokullarına İntibakları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre ön lisans diploması verilir.

Mezuniyet ağırlıklı not ortalaması 3,00 ile 3,49 arasında olanlar onur öğrencisi; 3,50 veya üzeri olanlar yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar. Onur/yüksek onur derece bilgileri diploma ekinde teslim edilen transkriptte yer almakta olup ilgili öğrenciler için ayrı bir belge verilmemektedir.

Diplomalar mezuniyet tarihinden itibaren en geç 2 ay içinde ıslak imzalı olarak hazırlanmaktadır. Sağlık Bilimleri Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda (Çocuk gelişimi programları hariç) tüm diplomaların İl Sağlık Müdürlüğü tarafından, Tıp Fakültesi diplomalarının Sağlık Bakanlığı tarafından tescil işlemleri yapılması sebebiyle ilgili birimlerin diplomalarının teslim süreci diğer bölüm/programlara göre farklılık gösterebilmektedir.

İmza ve varsa tescil işlemleri tamamlanan diplomaların teslimi Öğrenci İşleri Direktörlüğü tarafından gerçekleştirilmektedir.

Diploma teslimi için kayıt esnasında tarafınıza verilen öğrenci kimlik kartınızın Öğrenci işleri Direktörlüğüne teslim edilmesi gerekmektedir. Öğrenci kimlik kartınızın kaybolması durumunda yeni kimlik kartı temininde talep edilen ücreti ödemeniz gerekmektedir.

Öğrenci kimlik kartınıza tanımlı bakiyenizin aktarımı için Konya Kart şubesine başvuruda bulunmanız gerekmektedir. Başvuruda bulunduğunuz Konya Kart şubesi tarafından temin edilecek karta aktarım yapılmasını sağlayabilirsiniz.

Diplomanızın kargo ile gönderilebilmesi için mezuniyet işlemleriniz tamamlandıktan sonra obs.karatay.edu.tr/oibs/kariyer adresine  e-devlet şifreniz ile giriş yaparak (Enstitü mezunları hariç),  iletişim bilgileri kısmındaki adres ve telefon bilgilerini eksiksiz doldurup kaydettikten sonra sol tarafta bulunan "Diploma Talep Formu" nu yazdırarak imzalamanız ve ekinde kimlik fotokopisi ile birlikte Öğrenci İşleri Direktörlüğü’ ne kargo ile göndermeniz gerekmektedir.

İşlemlerinizi tamamlayıp belgelerinizi Öğrenci İşleri Direktörlüğü’ ne kargo ile ulaştırdığınızda talebiniz işleme alınacak ve Öğrenci İşleri Direktörlüğü tarafından online ilişik kesme işleminiz yapılacaktır. İlişik kesme işleminizin yapılabilmesi için ödünç kitap, cübbe v.b. gibi üniversitemizin ilgili birimleriyle ilişiğinizin bulunmaması gerekmektedir. İlişik kesme işleminde sakınca bulunmayan mezunlarımızın diplomaları en kısa sürede karşı ödemeli olarak kargo ile adreslerine gönderilecektir.

Diplomanızın kargo ile gönderilebilmesi için mezuniyet işlemleriniz tamamlandıktan sonra obs.karatay.edu.tr/oibs/kariyer adresi üzerinden  T.C. Kimlik numaranız ve şifreniz (Sisteme ilk defa giriş yapıyorsanız şifreniz T.C. Kimlik numaranızın ilk 5 hanesi) ile giriş yaparak, iletişim bilgileri kısmındaki adres ve telefon bilgilerini eksiksiz doldurup kaydettikten sonra sol tarafta bulunan "Diploma Talep Formu" nu yazdırarak imzalamanız ve ekinde kimlik fotokopisi ile birlikte Öğrenci İşleri Direktörlüğü’ ne kargo ile göndermeniz gerekmektedir. İlgili kargonun Öğrenci İşleri Direktörlüğü’ ne ulaştığında talebiniz işleme alınacak ve Öğrenci İşleri Direktörlüğü tarafından online ilişik kesme işleminiz yapılacaktır. İlişik kesme işleminizin yapılabilmesi için ödünç kitap, cübbe v.b. gibi üniversitemizin ilgili birimleriyle ilişiğinizin bulunmaması gerekmektedir. İlişik kesme işleminde sakınca bulunmayan mezunlarımızın diplomaları en kısa sürede karşı ödemeli olarak kargo ile adreslerine gönderilmektedir.

Teslim alınan diplomanın kaybı halinde Basın İlan Kurumu tarafından kabul edilen bir gazetede kayıp ilanının verilmesi ve durumun dilekçe ile beyan edilmesi koşulu ile bir defaya mahsus olmak üzere “ikinci nüsha” ibaresini taşıyan diploma belgesi verilebilmektedir.

Diploma Eki (DE) Yükseköğretim Kurumları tarafından diplomanın yanı sıra verilen tamamlayıcı ve açıklayıcı bir belgedir. Diploma Eki, üniversite mezunlarının aldıkları eğitimin diğer ülke ve eğitim sistemlerinde tanıtılmasına yardımcı olmakta; aynı zamanda mezunun aldığı akademik derece, düzeyi, içeriği ve mesleki yetkinlikler hakkında detaylı bilgi vermektedir.

Diploma eki; diploma teslimi esnasında tüm öğrencilerimize bir defaya mahsus olmak üzere ücretsiz verilmektedir.

Çift anadal programı (ÇAP); Bir diploma programına kayıtlı öğrencinin bu yönergenin Madde 6’da belirtilen şartlarını sağlaması kaydıyla aynı yükseköğretim kurumunun ikinci bir programından eş zamanlı olarak ders alıp, iki ayrı diploma alabilmesini sağlayan programdır.

  • Çift anadal programlarına başvurabilmek için KTO Karatay Üniversite’sinin bir lisans ya da önlisans programına kayıtlı olmak gerekir.
  • Lisans programına kayıtlı olan öğrenciler lisans ve önlisans programlarına çift anadal başvurusunda bulunabilir, ancak önlisans programlarında kayıtlı olan öğrenciler sadece önlisans programlarına çift anadal için başvurabilirler.
  • Çift anadal programlarına başvurular, KTO Karatay Üniversite Senatosu tarafından belirlenen akademik takvimde öngörülen tarihte başvuru formu ve not durum belgesi ile Öğrenci İşleri Koordinatörlüğüne yapılır.
  • Öğrenci, çift anadal programına, anadal diploma programının en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise dört yıllık programlarda beşinci yarıyılın başında, beş yıllık programlarda yedinci yarıyılın başında, altı yıllık programlarda ise dokuzuncu yarıyılın başında, anadal önlisans diploma programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin bu programa başvurabilmesi için başvurduğu yarıyıla kadar anadal diploma programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlaması gerekir.
  • Başarı sıralaması şartı aranan programlarda çift anadal yapmak isteyen öğrencinin, bu Yönergede belirlenen diğer şartların yanı sıra kayıt olduğu yıldaki ilgili programın Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen başarı sıralaması şartını sağlamış olması gerekir.
  • Başvuru anında anadal diploma programındaki genel not ortalaması en az 4,00 üzerinden 2,75 olan ve anadal diploma programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibariyle en üst yüzde 20’lik dilimde bulunan öğrenciler çift anadal diploma programına başvurabilirler.
  • Anadal diploma programındaki genel not ortalaması, 2,75 olan, ancak anadal diploma programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibariyle en üst yüzde 20’sinde yer almayan öğrencilerden çift anadal yapılacak programın ilgili yıldaki taban puanından az olmamak üzere puana sahip olanlar da çift anadal programına başvurabilirler.

Öğrencinin çift anadal programından mezun olabilmesi için anadal programındaki genel not ortalamasının en az 4,00 üzerinden 2,72 olması gerekir.

Mezun kartı mezun olan öğrencilerimizin Üniversitemiz imkanlarından yararlanabilmesi amacıyla tasarlanmıştır. Mezun kartı sayesinde kampüse giriş - çıkış kolaylığı, sosyal tesis olanaklarından faydalanabilme, kütüphaneden faydalanabilme, internet sayfamızda ilan edilen kurumsal indirimlerden faydalanabilme ayrıcalığına sahip olabilirsiniz.

Mezun kartı başvuruları https://mezunkart.karatay.edu.tr/ linki üzerinden gerçekleştirilmekte olup, başvuru sonrasında hazırlanan mezun kartınızı Kariyer ve Gelişim Ofisinden ücretsiz şekilde teslim alabilirsiniz.

Özel öğrenci, bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı öğrenci olup, farklı bir yükseköğretim ortamı, kültürü, kazanımı edinmek isteyen veya özel durumu, sağlık ve benzeri nedenlerle kayıtları kendi üniversitelerinde kalmak şartıyla farklı bir yükseköğretim kurumunda eğitime devam etme imkânı tanınan öğrenciyi ifade eder.
Özel öğrenci başvuruları ilgili Yönetim Kurulu görüşü ile Üniversite Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilerek karara bağlanır. Özel öğrencilere diploma ve unvan verilmez. Ancak, aldıkları dersleri gösteren bir belge verilir. Özel öğrenciler, Üniversitenin diğer öğrencilerine uygulanan idari ve akademik kurallara tabidirler.
Yurt içinde veya yurt dışında bir yükseköğretim kurumuna kayıtlı olan öğrencinin, özel öğrenci olarak aynı düzeyde başka bir yükseköğretim kurumundan aldığı ders veya uygulamaların AKTS kredileri, ilgili yönetim kurulu kararı ile kayıtlı olduğu diploma programındaki yükümlülüklerinin yerine sayılabilir.

Özel öğrencilik imkanından bir program süresince en fazla iki dönem yararlanılır. Bu süre, öğrencinin talebi ve ancak aşağıdaki şartlar çerçevesinde Yükseköğretim Kurulunun kararıyla uzatılabilir:

a) Öğrencinin, yükseköğretim kurumuna yerleşmesinden sonra eğitimi sebebiyle ikamet edilen ilde tedavisi mümkün olmayan ciddi bir hastalık teşhisi konulduğunun ya da var olan hastalığın ilerlediğinin devlet hastanesi veya devlet üniversitesi hastanesinden alınmış sağlık kurulu raporu ile belgelenmiş olması.
b) Öğrencinin maruz kaldığı darp, şiddet gibi fiiller sebebiyle öğrenimini kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumunda devam ettirmesinin mümkün olmadığına ilişkin Üniversite Yönetim Kurulunun teklifinin olması.

26.09.2023 tarihli ve 32321 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin ikinci maddesinde yer alan “…. vakıf yükseköğretim kurumlarında kayıtlı öğrencilerin ödemiş olduğu öğrenim ücretinin %80’i kayıtlı olduğu vakıf yükseköğretim kurumu tarafından özel öğrenci olarak öğrenim görmekte olduğu yükseköğretim kurumuna aktarılır.” İfadesi gereğince Üniversitemize kabul edilen özel öğrencilerin kayıtlı olduğu üniversiteye ödemiş olduğu öğrenim ücretinin %80’inin Üniversitemiz  ilgili bölümün öğrenim ücretinin %80’inden  az olması halinde aradaki ücret farkı özel öğrenciden tahsil edilir; Üniversitemiz ilgili bölümün öğrenim ücretinin %80’inden fazla olması halinde ise ödenen ücret iade edilmez.

Yaz okulu uygulaması üniversitemizde sadece Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı öğrencilerine yapılmaktadır. Yaz okulu açılıp açılmaması ve yaz okuluyla ilgili diğer hususlar ilgili yönetim kurulunun önerisi ve Senatonun kararı ile belirlenir. 

a. Öğrencilerimiz Üniversitemizde devam koşulunu yerine getirdikleri ve başarısız oldukları derslerle sınırlı olmak üzere başka bir üniversitenin yaz okulunda ders alabilirler. Bunun için alınacak dersin denkliğinin içerik, dil, AKTS kredi ve saat açısından ilgili yönetim kurulu tarafından önceden kabul edilmesi gereklidir. Ancak KTO Karatay Üniversitesi’nde İngilizce olan bir ders farklı bir dilde alınamaz. Diğer Üniversiteden alınan dersin AKTS kredi değerinin Üniversitemizdeki yerine alınan derse eşit ya da yüksek olması gerekir. Ön Lisans ve Lisans öğrencileri öğrenim süreleri boyunca toplam 3 (üç) dersle sınırlı olmak koşuluyla diğer üniversitelerin yaz okulunda açılan dersleri alabilirler.  Hiç almadığı tek dersi bulunan ve mezun durumunda olan öğrenciler ise müfredatındaki diğer tüm derslerden başarılı olmak ve ilgili yönetim kurulu tarafından önceden kabul edilmesi koşuluyla diğer üniversitelerden yaz okulunda ilgili dersi alabilir.

b. Ders alınacak olan diğer üniversitelerin programının ÖSYM yerleştirme taban puanının, öğrencinin KTO Karatay Üniversitesi’nde yerleştiği programın taban puanından daha yüksek olması gerekir.

c. Diğer üniversitelerden ders alan öğrencilerin ilgili dersten başarılı sayılabilmeleri için, o dersin notunun alındığı üniversitenin not sistemi uyarınca geçer (başarılı) not olması gereklidir. Koşullu ya da şartlı geçer notlar dikkate alınmaz. Öğrencinin diğer üniversitede aldığı notun 100’lük sistemdeki puan karşılığı KTO Karatay Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili hükümlerine göre harf notuna çevrilerek transkripte işlenir