İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
# Program Öğrenme Çıktıları
1 A Sanat ve Tasarım Bilgilerini Hat ve Tezhip alanında kullanabilme ve uygulama becerisi.
2 B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi.
3 C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi.
4 D Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi.
5 E İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi.
6 F Özgün tasarımlar üretebilme becerisi.
7 G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi.
8 H Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanında ki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi.
9 I Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisi kurabilme, yorumlayabilme becerisi.
10 J Tasarım alanında teknik ve teknolojik bilgileri kullanabilme becerisi.
11 K Yenilikçi Tasarım, Uluslararası Rekabet, ARGE Yeteneği Kazanma.
12 A1 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi.
13 A2 Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme becerisi.
14 A3 “Yazı” kavramının madden ve manen önemi hakkında geniş bilgiye ve kültüre sahip olma becerisi
15 A4 Yazı çeşitlerine ve büyüklüklerine göre kalem hazırlayabilme becerisi.
16 A5 İslam yazılarının çeşitlerine, özelliklerine ve uygulandıkları alanlara vakıf olma becerisi.
17 A6 Önemli bir yazıyı büyültme ve kalıp çıkarma usûlüyle farklı ölçüdeki mekanlarda uygulayabilme becerisi.
18 A7 Hat sanatıyla ilgili kavramlara vakıf olma becerisi.
19 A8 Osmanlı Türkçesindeki harfleri tanıma ve çözme becerisi
20 A9 Arapça ve Farsça Kelimeleri okuma becerisi
21 A10 Kitabeleri tasnif edebilme becerisi
22 A11 Minyatür sanatının bütün teknik çözümlemelerini uygulayabilme becerisi
23 A12 Türk tezhip sanatı hakkında öğrenilen genel bilgiyi aktarabilme becerisi.
24 A13 Türk tezhip sanatı tarihsel gelişimi içinde halkarın yeri, gelişimi hakkında öğrenilen bilgiyi aktarabilme becerisi.
25 B1 Yeni malzemeleri sınıflandırabilme becerisi
26 B2 Analiz ve değerlendirmeler sonucu ortaya çıkan sorunları ve çözüm yollarını bulup sentezleme becerisi.(Sorunlara çözüm getirme becerisi.)
27 B3 Hat sanatında meşk (eğitim) usullerini aktarabilme becerisi.
28 B4 Kalem ve Kalemtraş çeşitlerini tanıyabilme becerisi.
29 B5 Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarında ki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme ve aktarabilme becerisi.
30 B6 Yazı çeşitlerine ve büyüklüklerine göre kalem hazırlayabilme becerisi.
31 B7 Günümüze kadar ulaşmış olan eski dönemlere ait dini mimari eserlerde ve el yazmalarda bulunan yazıyı tahlil ederek yazılmış olduğu dönemi nispeten saptayabilme becerisi.
32 B8 Ekolleri tanıyabilir ve yazı örneklerindeki uslûb farklılıkları çözebilme becerisi
33 B9 Derse ilişkin kurumsal bilgileri analiz etme becerisi
34 B10 Okutma işaretlerini(harekeleri) kavrama becerisi
35 B11 Arapça rakamları ve tarihleri kavrama ve ifade etme becerisi
36 B12 Tezhip Sanatı tarihi hakkında geniş bilgiye sahip olma becerisi
37 C1 Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi.
38 C2 Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi.
39 C3 Temel Sanat ve Tasarım becerileri ile ilgili diğer alanlarla ilişkili görme becerisi. ( Makro ölçekte görme becerisi.)
40 C4 Bir bağlam içinde düşünme becerisi.
41 C5 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi.
42 C6 Tuğrayı ve gelişim aşamasını öğrenerek klasik formuyla birlikte günümüzde uygulayabilme becerisi
43 C7 18. Yüzyıldan 20. Yüzyıla kadar olan dönemdeki yazının durumunu metin, istif, yazı-mekan ilişkisi ve uslûb açısından değerlendirebilme becerisi
44 C8 Hat sanatının madde ve mana yönüyle ilgili yorumlar yapabilme becerisi.
45 C9 Arapça ve Farsçada bulunan kalıpları çözümleme becerisi
46 C10 Osmanlı Türkçesi kitabeleri okuyabilme becerisi
47 D1 Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi.
48 D2 Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma becerisi.
49 D3 Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.
50 D4 Eleştirel düşünme becerisi.
51 D5 Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi.
52 D6 Boyanan kağıdın yazı yazılabilecek kıvama gelmesi için aher işlemi yapabilme becerisi.
53 D7 18. Yüzyıldan 20. Yüzyıla kadar olan dönemdeki yazı örneklerinin günümüz hattatları için önemi hakkında yorumlar yapabilme becerisi.
54 D8 Matbuu harfler ile el yazısını ayırt etme becerisi
55 D9 Osmanlı edebiyat eserlerini okuma ve anlama becerisi
56 D10 Kitabelerde kullanılan yazı çeşitlerini ayırt etme becerisi
57 E1 İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi.
58 E2 İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi.
59 E3 Formu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi.
60 E4 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi.
61 E5 Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi.
62 E6 Üç boyutlu nesnelerin yanal yüzeylerini (yan,ön,alt,üst vb.) iki boyutlu çizgi ile ifade edebilme becerisi.
63 E7 Kullanılacak materyalleri tanır ve kullanma becerisi
64 E8 Yazı ve kalem ilişkisini kurarak yorumlar yapabilme becerisi
65 E9 Osmanlıca dilinin gelişim sürecini anlama becerisi
66 F1 Geleneksel verileri tasarım öğesine dönüştürerek özgün tasarımlar oluşturabilme becerisi.
67 F2 Estetik ve teknik ögeleri tasarıma uygulama becerisi
68 F3 İstif ve tasarım yapma becerisi
69 F4 Hat tedrisinde ilk ve temel yazı olarak kabul edilen rık’a yazıyı okuyabilme ve yazabilme becerisi
70 F5 Celi yazı ve özelliklerini öğrenerek yazı çeşidi, mekan ve manaya göre tasarımlar yapabilme becerisi.
71 F6 Osmanlıca matbu eserleri okur ve değerlendirme becerisi
72 F7 Kitabelerin devir ve üslup özelliklerini değerlendirme becerisi
73 F8 Yeni motif tasarlayabilme becerisi
74 F9 Tabiatta gördüğü figür, mekan ve objeleri stilize ederek kompozisyon oluşturabilme becerisi
75 F10 Türk Ebrusunun çeşitlerini uygulayabilme becerisi
76 G1 İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi.
77 G2 Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi.
78 G3 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi.
79 G4 Geleneğin görsel ve çizgisel incelenmesi, yorumlanması ve yeni tasarımlarda kullanabilme becerisi.
80 G5 O dönemlerde yazılmış olan elyazmaları inceleyerek yazılmış olduğu dönemdeki ilim ve bilim alanları hakkında yorum yapabilme becerisi.
81 G6 Minyatür sanatında kullanılacak araç gereç ve malzemeyi yetkinlikle kullanabilme becerisi.
82 G7 Türk Ebrusunda kullanılan alet ve malzemeyi üretebilme becerisi
83 H1 Toplumun kültür, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi.
84 H2 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında yorumlayarak yeni tasarımları görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi.
85 H3 Gelişen ve değişen teknoloji desteği ile toplumun geçmiş kültür ürünlerini inceleme ve günümüz anlayışına yorumlama becerisi.
86 H4 Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel ve çizgisel) ve yorumlama becerisi.
87 H5 Kültür varlıklarının geleneksel ve teknolojik yöntemlerle ölçülmesi, onarım önerileri sunabilme becerisi.
88 H6 Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi
89 H7 Medeniyetimizde sanatın önemini yorumlayabilme becerisi
90 H8 Günümüzde hukuk belgelerinde kullanılan dili anlama becerisi
91 H9 Türk Ebrusunun genel tarihçesi hakkında fikir sahibi olabilme becerisi
92 I1 Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi.
93 I2 Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarına yine günümüz imkan ve olanakları ile uyarlayabilme becerisi.
94 I3 Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi. (Farkındalık)
95 I4 Eleştirel düşünme becerisi.
96 I5 18. Yüzyıldan 20. Yüzyıla kadar olan dönem hattatlarının öne çıkan eserlerini taklid ve nakil yöntemiyle uygulamasını yaparak günümüze kazandırabilme becerisi.
97 I6 Yazı tashih etme ve eski, tahrip olmuş bir yazıyı onarma kabiliyetine sahip olabilme becerisi.
98 I7 Devletin sosyal ve ekonomik gücünün sanata etkisi hakkında yorumlar yapabilme becerisi.
99 I8 Osmanlıca ve Türkçe etimolojisini anlar ve değerlendirme becerisi.
100 J1 Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi.
101 J2 Bilgisayarlı tasarımda iki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi.
102 J3 Tasarım teknik ve teknolojileri alanında geçmiş ve bugün ile gelecek teknolojileri ilişkisini kurabilme, kullanabilme becerisi.
103 J4 Yazı çeşitlerini tanıma becerisi
104 J5 18. Yüzyıldan 20. Yüzyıla kadar olan dönemdeki hattatların ve önemli öğrencilerinin yazılarının tanıyabilme becerisi.
105 J6 Motif analizi yapabilme becerisi
106 J7 Kendi özgün tasarımında öğrendiği teknikleri uygulayabilme becerisi
107 J8 Bitkisel ve hayvansal motifleri bilerek tasarım yapabilme becerisi.
108 K1 En az bir Avrupa Birliği yabancı dilinde iyi derecede sözlü ve yazılı ifade yeteneği kazanmalı.
109 K2 İkinci bir yabancı dilini de en az sosyal iletişim kurabilecek düzeyde bilmeli.
110 K3 İnternette patent ve literatür araştırması yapabilmeli.
111 K4 Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilmeli ve sunabilmeli.
112 K5 Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli.
113 K6 Uluslararası işbirliği, değişim ve destek mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmalı.